الگوریتم های ابتکاری برای یافتن درخت فراگیر مینیمال مقید
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهرکرد - دانشکده ریاضی
- نویسنده ازاده شهریاری کله مسیحی
- استاد راهنما مریم زنگی ابادی حسین منصوری مهدی کدیور
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1392
چکیده
اتوماتای یادگیر یک شی مجرد است که کارایی خود را با یادگیری چگونگی انتخاب بهترین عمل از مجموعه ی اعمال متناهی و مجاز خود و اعمال ان را بر محیط بهبود می بخشد. در این پایان نامه، ابتدا الگوریتمی بر اساس اتوماتای یادگیر برای یافتن جواب نسبتا بهینه ی مساله ی درخت فراگیر مینیمال با قطر کراندار معرفی می شود. مساله ی درخت فراگیر مینیمال با قطر کراندار مساله ی np-hard در بهینه سازی ترکیباتی است که این مطلب اثبات شده است.روش تظریف چند سطحی شامل چندین سطح با تعداد رئوس مختلف است. در قسمت بعدی این پایان نامه، راهکاری بر اساس روش تظریف چند سطحی ارائه می شود که در ان ابتدا با استفاده از رشد دانه ای بازگشتی یک سلسله مراتب از تقریب های مساله ی اصلی ایجاد می شود. پس از انکه در ضخیم ترین سطح به یک جواب اغازین رسیدیم، جواب هب به صورت تکراری برای هر سطح دقیق تر می شود تا در پایان به یک جواب شدنی برای مساله ی اصلی دست یابیم. در این روش رئوس تا جایی با مولفه ها ترکیب می شوند که تنها یک مولفه باقی بماند. ما یک روش ابتکاری بر اساس رتبه بندی برای مساله ی درخت فراگیر مینیمال با تاخیر کراندار معرفی می کنیم . در پایان ما با استفاده از شاخص وزنی جدید و راهکاری ابتکاری، به جوابی شدنی برای مساله ی درخت فراگیر مینیمال با تاخیر مقید دست می یابیم.
منابع مشابه
ذخیره سازی بر مبنای الگوریتم بهینه سازی کلنی مورچه برای مسأله درخت فراگیر کمینه مقید
چکیده ندارد.
15 صفحه اولالگوریتم گراسپ برای مسألهء مینیمم درخت فراگیر چند هدفه
مسائل بهینه سازی چند هدفهء ترکیبی، بر خلاف مسائل تک هدفه دارای یک مجموعه از جواب های بهین (کارا) میباشند که وقتی همهء هدف ها را درنظر میگیریم نمیتوان گفت یکی از این جواب ها نسبت به بقیه برتری دارد. در این پایان نامه مسألهء مینیمم درخت فراگیر چندهدفه (mc-mst) را که از نوع np-hard میباشد، مورد بررسی قرار داده ایم. در این مسأله یک بردار از اعداد حقیقی برای هر یال تعریف شده، هدف پیدا کردن همهء درخت...
15 صفحه اولیافتن درخت فراگیر کمینه با مقادیر ثابت و بازه ای
در این پایان نامه، ابتدا با مفاهیم اساسی شبکه مانند: دور، درخت، درخت فراگیر و غیره آشنا شده و از آنجا که فهم مساله درخت فراگیربه شناخت مساله یافتن کوتاهترین مسیر وابسته است، ابتدا به تعریف مساله یافتن کوتاهترین مسیر می پردازیم. پس از تعریف مساله کوتاهترین مسیر، به تعریف مساله درخت فراگیر کمینه پرداخته و شرایط لازم جهت بهینگی درخت فراگیر کمینه را بیان می کنیم. سپس مساله درخت فراگیر کمینه ر...
15 صفحه اولارائه یک الگوریتم برای یافتن کوتاه ترین مسیر در شبکه های حلقوی
برای یافتن کوتاه ترین مسیر بین هر دو گره در شبکه های دارای حلقه که در آن حداقل یک حلقه وجود دارد الگوریتم فلوید – وارشال (Floyd-warshall) به عنوان پرکاربردترین الگوریتم مطرح است. در این مقاله الگوریتم جدیدی با عنوان الگوریتم مستطیلی توسعه داده می شود که به طور قابل ملاحظه ای حجم محاسبات مورد نیاز را نسبت به الگوریتم فلوید وارشال کاهش میدهد. علاوه بر این روش ارائه شده ساده تر و قابل فهم تر از ال...
متن کاملیافتن الگوریتم برای بهترین تقریب
ابتدا به بیان الگوریتمهای می پردازیم که به وسیله آنها بتوان بهترین تقریب یک تابع دو متغیره و پیوسته را به صورت مجموع دو تابع یکمتغیره و البته پیوسته یافت، سپسالگوریتمهایی در فضای هیلبرت و حاصل ضرب متناهی از فضاهای هیلبرت معرفی می کنیم تا ما را در یافتن تقریبی مناسب برای تمام نقاط فضا یاری کنند. در نهایت سعی داریم الگوریتمی برای بهترین تقریب مجموعه های بسته و محدب در فضای هیلبرت با استفاده...
15 صفحه اولیک الگوریتم خطی برای مساله ی پیداکردن هسته ی درخت های بازه ای وزندار
In this paper we consider the problem of finding a core of weighted interval trees. A core of an interval graph is a path contains some intervals of graph so that the sum of distances from all intervals to this path is minimized. We show that intervals on core of a tree should be maximal, then a linear time algorithm is presented to find the core of interval trees
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهرکرد - دانشکده ریاضی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023